09 Ιαν 2006

Με σεμνότητα και ταπεινότητα η καταβολή του bonus

Για μία ακόμη φορά η διοίκηση της εταιρίας δεν μπόρεσε να αντιμετωπίσει τους εργαζόμενους με αντικειμενικά και αξιοκρατικά κριτήρια.
Για μία ακόμη φορά όντας δέσμια της κομματικής και πελατειακής σχέσης της κατάφερε να τους διαχωρίσει σε ημέτερους και μη, να τους απογοητεύσει και να απολέσει απ αυτούς το αίσθημα του σεβασμού και της εμπιστοσύνης της.
Ο τρόπος με τον οποίο η διοίκηση έδωσε τα bonus στους εργαζόμενους, οι οποίοι εργάσθηκαν για την μετεγκατάσταση στα νέα γραφεία μας, για την εργασία τους στην διαδικασία της εθελουσίας εξόδου, τις προσλήψεις και για άλλες δραστηριότητες που μόνο αυτή γνωρίζει αγγίζει τα όρια της κοροϊδίας, της αγανάκτησης, της πρόκλησης και υποτιμά την νοημοσύνη μας.
Ερωτάται η διοίκηση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σύμφωνα με τα όσα διέρρευσαν:
  • Γιατί η απονομή του bonus έγινε εν κρυπτό;
  • Γιατί δεν ενημερώθηκαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων σε ποιους θα δοθεί και με ποια κριτήρια ;
  • Πόσοι τελικά πήραν επιλεκτικά bonus και γιατί;
  • Υπήρξε αντικειμενική εισήγηση από τους διευθυντές των αντίστοιχων υπηρεσιακών ενοτήτων;
  • Είναι δυνατόν να δίδεται bonus 10.000 € σε ημέτερο διευθυντή επειδή προσήλθε παραμονές την μεταστέγασης με το τζιν του και ήπιε καφέ στην Κ. Σερβίας;
  • Είναι δυνατόν να δίδονται 4.500 € σε άτομα που δεν είχαν καμία εμπλοκή σε κανένα έργο;
  • Είναι δυνατόν οι διευθυντές να παίρνουν 10.000 € και οι υφιστάμενοι τους οι οποίοι εργάσθηκαν πραγματικά να παίρνουν λιγότερα από το 1/10 του πιο πάνω bonus;
  • Είναι δυνατόν να παίρνουν bonus για την εθελουσία οι τομείς ΤΑΠΕ και ΑΤΑΠΕ και να μην παίρνει η Διεύθυνση Ομαδικών;
  • Είναι δυνατόν να παίρνει bonus ο τομέας εξυπηρέτησης πρακτόρων και να μην παίρνουν οι τεχνικοί κλάδοι που έδιναν τις λύσεις; Γιατί όχι το call center και οι τηλεφωνήτριες;
  • Γιατί δεν παίρνουν bonus τα υποκαταστήματα στην Αττική τα οποία διπλασίασαν την δουλειά τους μετά τι κλείσιμο των δύο υποκαταστημάτων;
  • Γιατί δεν παίρνουν bonus παραγωγικότητας οι εργαζόμενοι στα υποκαταστήματα της επαρχίας λόγω έλλειψης θέσεων στο οργανόγραμμα;
  • Γιατί δεν εδόθη bonus στους διακανονιστές για τους οποίους υπάρχει και πόρισμα από μελέτη της επιτροπής που η ίδια η διοίκηση είχε ορίσει;
  • Γιατί δεν δίδεται bonus σε όλους τους εργαζόμενους λόγω κερδών της εταιρίας;
  • Γιατί δεν έδωσε το επίδομα θέρμανσης το οποίο είχαμε ζητήσει;

 Συνάδελφοι,

Αν η διοίκηση θέλει πραγματικά να εφαρμόσει την πολιτική της σύνδεσης του bonus με την παραγωγικότητα πρέπει να το κάνει με διαφάνεια, με την συναίνεση και την συνεργασία των εκπροσώπων των εργαζομένων, μέσα από επιτροπές που θα κρίνουν και θα προτείνουν με αντικειμενικά κριτήρια.
Θα πρέπει οι εργαζόμενοι να αισθάνονται ότι η διοίκηση τους σέβεται, εκτιμά την προσφορά τους και τους αποζημιώνει για αυτά που προσφέρουν.
Όμως όλα αυτά ήταν αναμενόμενα από μια διοίκηση η οποία :
-      Δίδει προκαταβολικά αύξηση στον μισθό και bonus στους Γενικούς Διευθυντές.
-      Μοιράζει τις αδιάθετες μετοχές μόνο στα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρίας (στους εργαζόμενους δόθηκαν μετά την παρέμβαση της παράταξης μας).
-      Αποζημιώνει ημέτερους Διευθυντές που απεχώρησαν από την εταιρία και δεν δικαιούνταν αποζημίωση.
-      Προσλαμβάνει ψευτοστελέχη από την αγορά περιφρονώντας όλους εμάς και τους πληρώνει με υπέρογκα ποσά.
-      Δίδει αμοιβές σε νεοπροσλαμβανόμενους ίσες με τον τομεάρχη.
-      Προάγει με γνώμονα τις κομματικές και πελατειακές σχέσεις

Καλούμε την διοίκηση να δώσει στους εκπροσώπους των εργαζομένων τα ονόματα και τα ποσά τα οποία δόθηκαν σαν bonus, γιατί διαφορετικά θα είναι εκτεθειμένοι στην συνείδηση των εργαζομένων οι οποίοι παρακολουθούν τα δρώμενα αυτά αγανακτισμένοι.

 
Συναδελφικά
Η ΣΕ