17 Μαρ 2009

Γιατί τα υποκαταστήματα πρέπει να παραμείνουν

Συνάδελφοι,

Είναι δεδομένο ότι η παγκόσμια οικονομική κρίση έχει άμεσες συνέπειες και στη χώρα μας, έχοντας υποβαθμίσει σημαντικά το διαθέσιμο εισόδημα των Ελλήνων.
Στην βάση αυτή οι δαπάνες που διαθέτει ο πολίτης για την αγορά ασφαλιστικών προϊόντων είναι ευνόητο ότι θα σημειώσουν κάμψη και παράλληλα το όποιο ποσό διατίθεται θα πηγαίνει σε Εταιρίες με υψηλό κύρος που θα έχουν ανταγωνιστικά ασφάλιστρα.
Η πρώτη επιλογή των καταναλωτών θα είναι να παγώσουν ή και να μειώσουν το διαθέσιμο εισόδημα για την αγορά ασφαλιστικών προϊόντων, που σίγουρα θεωρούν ότι δεν είναι πρώτης ανάγκης.
Σε αυτή την περίπτωση η Εταιρία θα πρέπει με κατάλληλες κινήσεις να πείσει τους καταναλωτές ότι το εισόδημα που θα δαπανήσουν για ασφάλιστρα θα πρέπει να διοχετευτεί σε μεγάλες, σοβαρές και αξιόπιστες ασφαλιστικές Εταιρίες κύρους που έχουν σίγουρο παρόν και εξασφαλισμένο μέλλον.

Το πρώτο ζητούμενο λοιπόν είναι άμεσα η ενίσχυση του κύρους της Εταιρίας μας που βγήκε τραυματισμένη από την ολέθρια απόφαση της Εθνικής Τράπεζας να την πουλήσει και θα βγει περισσότερο τραυματισμένο τώρα με την άστοχη απόφαση για το κλείσιμο των Υποκαταστημάτων της Περιφέρειας.

Το δεύτερο είναι να προσφέρει στους ασφαλισμένους ασφαλιστικά προϊόντα που θα κερδίζουν τον πελάτη με ανταγωνιστικές τιμές (ανταγωνιστικές, όχι φτηνές) και δίνοντας μεγάλο βάρος στην σωστή εξυπηρέτηση του πελάτη, θα δίνουν σιγουριά με την αγορά τους.

Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστήμιου τέσσερις είναι οι παράγοντες που θα κρίνουν την πετυχημένη πορεία μιας επιχείρησης παροχής υπηρεσιών στο επόμενο διάστημα.

Αύξηση δαπανών διαφημιστικής προβολής
Αίσθημα ασφάλειας στους εργαζόμενους
Αίσθημα ασφάλειας και σιγουριάς στους πελάτες
Αναθεώρηση χαρτοφυλακίου με στόχευση σε ποιοτικά και φτηνά προϊόντα.

Η σχέση εμπιστοσύνης (loyalty) που υπήρχε ανέκαθεν και συνεχίζει και σήμερα σε ένα βαθμό ανάμεσα στον πελάτη και την Εταιρία μας, θα αποδειχτεί ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες σταθερότητας της πορείας της Εταιρίας την περίοδο που διανύουμε.

Η Διοίκηση παράλληλα θα πρέπει να στοχεύσει με επιμονή τόσο μέσω της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών, όσο και μέσα από τις πολιτικές προσβάσεις τις οποίες διαθέτει, με στόχο την δημιουργία τεχνικού ασφαλίστρου στον κλάδο αυτοκινήτων.
Είναι αδιανόητο να υπάρχει κατώτερο πλαφόν πώλησης όλων των ειδών στα σούπερ μάρκετ και να μην μπορεί να υπάρξει κατώτερο ασφάλιστρο στην ασφάλιση αυτοκινήτου, τόσο στην ασφάλιση αστικής ευθύνης, όσο και στους προαιρετικούς κινδύνους.

Μια τέτοια κίνηση αφ' ενός θα ενίσχυε συνολικά την αξιοπιστία των ασφαλιστικών Εταιριών και αφ' ετέρου θα οδηγούσε στον εξορθολογισμό του ασφαλίστρου και αντίστοιχα στο κλείσιμο της ψαλίδας που υπάρχει σήμερα με τις εταιρίες χαμηλού ασφαλίστρου.

Στην δύσκολη συγκυρία που περνάμε θα επιβιώσουν οι Εταιρίες που καινοτομούν και όχι οι επιχειρηματικοί δεινόσαυροι που δεν μπορούν να ακολουθήσουν τις διαθέσεις του καταναλωτικού κοινού.

Η Εθνική Ασφαλιστική έχει όλα τα εχέγγυα (ισχυρό brand name, ιδιοκτήτη την Εθνική Τράπεζα, εκτεταμένο δίκτυο εταιρικών Υποκαταστημάτων, υπαλλήλους και δίκτυο που ξέρουν πολύ καλά τη δουλειά τους) για να βγει όσο το δυνατόν πιο αλώβητη από την κρίση και να ατενίζει με αισιοδοξία την αυριανή ημέρα.

Η παράταξή μας επιμένει στην ανάγκη δημιουργίας ομάδας διαχείρισης κρίσεων.
Τα πρόσφατα παραδείγματα κρίσεων που έχουν πλήξει την Εταιρία μας, έχουν δείξει την ανεπάρκεια της Διοίκησης να διαχειριστεί από μόνη της τέτοια θέματα.

Το μοναδικό που μπορεί να φρενάρει την Εταιρία μας, δεν είναι η ύπαρξη των Υποκαταστημάτων, είναι η Διοίκηση που δεν μπορεί να αντιληφθεί το μέγεθος και τις συνέπειες της κρίσης και επιμένει με φανατισμό σε λάθη που μπορεί να αποδειχτούν καταστροφικά για την πορεία της Εταιρίας μας, όπως η σημερινή εμμονή της στο κλείσιμο των Υποκαταστημάτων.
Ας μην μείνει κατώτερη των περιστάσεων.

Η Εταιρία μας πρέπει να μείνει και ΕΘΝΙΚΗ και ΠΡΩΤΗ.

Συναδελφικά
Η Σ.Ε.