04 Απρ 2011

Που πάμε μάνα;

Συνάδελφοι,

 Για πολλοστή φορά η εταιρεία μας εξέδωσε τα αποτελέσματα για το 2010, χωρίς το πολυαναμενόμενο (θετικό) αποτέλεσμα. Πιο συγκεκριμένα Το αποτέλεσμα της χρήσης ανήλθε σε € - 40.234.000 (Ζημίες) προ φόρων που υπήρξε ελαφρώς βελτιωμένο σε σχέση με αυτό του 2009, όταν ήταν € -58.500.000 σύμφωνα με τα ΔΛΠ. 

Τα αρνητικά αποτελέσματα που παρουσιάζει με συνέπεια κατά τα τελευταία χρόνια η εταιρεία, σε συνδυασμό με τους νέους κανόνες φερεγγυότητας εγείρουν πολλά ερωτηματικά για την πορεία, τις προοπτικές, και αν συνδυαστούν με τις νέες κεφαλαιακές απαιτήσεις ακόμα και για την βιωσιμότητα της Εθνικής με τη σημερινή της μορφή,  ως η μεγαλύτερη  και ελληνική ασφαλιστική επιχείρηση.

Η τρέχουσα κατάσταση έπρεπε να αντιμετωπιστεί με  έκτακτα μέτρα αντιμετώπισης της κρίσης όπως για παράδειγμα με ενίσχυση των βασικών λειτουργιών της (των παραγωγικών κλάδων), επανεξέταση των προϊόντων και των διαδικασιών και έλεγχο των πηγών κόστους. Παράλληλα θα πρέπει άμεσα να ελεγχθεί η μεγάλη πληγή της Εταιρίας μας που είναι τα ανείσπρακτα, γεγονός που δεν θα κουραστούμε να επαναλαμβάνουμε.

Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι δεν αναφερόμαστε στο κόστος μισθοδοσίας, το οποίο είναι ένα μικρό ποσοστό του λειτουργικού κόστους και επιπλέον τα τελευταία χρόνια μειώνεται συνεχώς εξαιτίας της μείωσης προσωπικού, σε αντίθεση με άλλα κέντρα κόστους.
 Αντίθετα με τα παραπάνω, στην εταιρεία μας ο έλεγχος εξαντλείται στις προμήθειες αναλωσίμων, γραφικής ύλης και στο κόστος του check up, δαπανώντας σωρεία χρημάτων για συμβουλευτικές υπηρεσίες αμφιβόλου αξίας.

Αν προσπαθήσουμε να αναλύσουμε το αποτέλεσμα (κέρδη/ζημιές) σε αποτέλεσμα που προέρχεται από λειτουργικές δραστηριότητες (ασφάλειες) και σε αποτέλεσμα που προέρχεται από χρηματοδοτικές-επενδυτικές δραστηριότητες, θα δούμε ότι το λειτουργικό αποτέλεσμα είναι θετικό, ιδίως στους Γενικούς Κλάδους, σε αντίθεση με το αποτέλεσμα από επενδύσεις που ήταν απογοητευτικό για μια ακόμη χρονιά, εξαιτίας της αγοράς.
Αυτό δείχνει ότι η Εταιρία μας και οι άνθρωποί της ξέρουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους, παρά τα όσα διαδίδουν οι διάφοροι καλοθελητές εκ Τραπέζης προερχόμενοι.
Ότι δεν είμαστε το ¨μπάχαλο" που προσπαθούν να παρουσιάσουν για να μειώσουν συνειδητά τόσο τους εργαζόμενους στην Εταιρία μας, όσο και την ίδια την Εταιρία.

Το κύρος και η αξιοπιστία της Εθνικής Ασφαλιστικής, ήταν το μεγαλύτερο συγκριτικό της πλεονέκτημα, μαζί με την παρουσία της επί 120 χρόνια σαν η μεγαλύτερη Ελληνική θυγατρική εταιρία του ομίλου της ΕΤΕ. και ο στυλοβάτης του ασφαλιστικού κλάδου.

 Οι μεγάλες ζημιές προκύπτουν κυρίως από τις επενδύσεις.
Φυσικά το όλο θέμα διαχείρισης επενδύσεων στην επιχείρηση μας είναι κάπως προβληματικό, αφού είθισται η τράπεζα να κατευθύνει εξ ολοκλήρου τις τοποθετήσεις της εταιρίας μας, μέσα από την συμμετοχή της στην Επιτροπή Επενδύσεων.
Επίσης μεγάλο μέρος του χαρτοφυλακίου μας είναι επενδυμένο σε ομόλογα του ελληνικού δημοσίου, τα οποία καταγράφουν μεγάλες υπαξίες, αλλά η στήριξη του Ελληνικού Δημοσίου εν μέσω κρίσης κρίνεται ως θεμιτή στάση.

Αυτό που μας ανησυχεί είναι το γεγονός ότι ακόμη και αυτό το αποτέλεσμα, που δεν είναι η μεγαλύτερη ζημιά που παρατηρείται τα τελευταία έτη, μόνο από συγκυρία δεν είναι μεγαλύτερη.

Η Εταιρεία βρίσκεται σε μια στασιμότητα, οπού κανείς δεν αναλαμβάνει καμία ευθύνη και σχεδόν τίποτα δε λειτουργεί όπως πρέπει. Ακόμα και αποτελεσματικές διαδικασίες που μέχρι πρότινος λειτουργούσαν, τελούν σήμερα υπό αμφισβήτηση  

Αυτό εννοούσε η νέα διοίκηση όταν έλεγε ότι πρέπει να "ξυπνήσει το γίγαντα που κοιμάται";  Ότι θα άλλαζε με αυτόν τον τρόπο η πορεία της εταιρείας μας, της μεγαλύτερης θυγατρικής της Εθνικής Τράπεζας;

Η πολιτική του φόβου και της ευθυνοφοβίας που καλλιεργείται συστηματικά από την Διοίκηση οδηγεί όλη την Εταιρία σε έναν κύκλο εσωστρέφειας και μιζέριας.

Η ανάπτυξη δεν φαίνεται ότι είναι το ζητούμενο για τους διοικούντες την Εθνική Ασφαλιστική. Σήμερα που περισσότερο από οτιδήποτε άλλο πρέπει να εκμεταλλευτούμε κάθε ευκαιρία που παρουσιάζεται, παραμένουμε στάσιμοι και αδρανείς

Όμως τα 120 χρόνια ζωής και λειτουργίας της τουλάχιστον επιβάλλουν σε αυτούς που έχουν σήμερα την ευθύνη λειτουργίας της να αλλάξουν ρότα. Η εικόνα της Εταιρίας μας αλλάζει προς το χειρότερο με πολύ γρήγορους ρυθμούς. Το επίπεδο εξυπηρέτησης τόσο του παραγωγικού δικτύου όσο των πελατών μας έχει υποβαθμιστεί σημαντικά εξ αιτίας της γραφειοκρατίας, των πολλών και αντισυγκρουόμενων εγκυκλίων που κυκλοφορούν και αλλάζουν μέρα με την μέρα τις διαδικασίες αλλά και της αποφυγής ευθυνών από τα ανώτατα υπηρεσιακά όργανα.

Παράλληλα η συγκέντρωση των ζημιών μόνο στις κεντρικές υπηρεσίες έχει μεγαλώσει σημαντικά τον χρόνο εξυπηρέτησης τους με αποτέλεσμα οι ασφαλισμένοι έχοντας συνηθίσει σε υψηλούς ρυθμούς εξυπηρέτησης να μένουν δυσαρεστημένοι, ακόμα και αν αποζημιωθούν σωστά.
Η άκριτη υιοθέτηση όλων των παραπόνων που προέρχονται από υπαλλήλους της ΕΤΕ, έχει δημιουργήσει στους συναδέλφους μας κυρίως της πρώτης γραμμής την αίσθηση ότι οι διοικούντες όχι μόνο αδυνατούν να κατανοήσουν το τι σημαίνει καθημερινότητα, αλλά και τις περισσότερες φορές στρέφονται εναντίον τους.

Απειλές καλυμμένες ή μη εκτοξεύονται καθημερινά εναντίον των συναδέλφων μας που έχουν θέσεις ευθύνης, ότι δεν κάνουν καλά την δουλειά τους, ότι δεν εφαρμόζουν εγκυκλίους που πολλές φορές δεν προλαβαίνουν να αφομοιώσουν μας οδηγούν σε μια θεοποίηση των τύπων που έχουν φάει την ουσία.

Και η ουσία στην δουλειά μας είναι το να μπορούμε να δώσουνε εμπιστοσύνη στους πελάτες μας, να τους αποζημιώνουμε γρήγορα και σωστά, να μπορούμε να εισπράττουμε στην ώρα τους τα ασφάλιστρα και να διεκπεραιώνουμε στην ώρα τους τα ασφαλιστήρια συμβόλαια.
Αυτά τα απλά αλλά συνάμα τόσο δύσκολα κατανοητά από πλευράς της Διοίκησης.

Η Εταιρία μας οφείλει να λειτουργεί στην πρώτη γραμμή της εξυπηρέτησης τόσο του παραγωγικού δικτύου, αλλά πάνω απ' όλα των πελατών μας. Και η εξυπηρέτηση δεν επιτυγχάνεται μόνο με διαδικασίες και εγκυκλίους, με απρόσωπα συστήματα και διαταγές, αλλά πάνω απ' όλα με την καθημερινή επαφή όλων των εμπλεκομένων στην διαδικασία της ασφάλισης με τους πελάτες μας που αντιμετωπίζουν το κάθε λογής πρόβλημα που ακόμα και αν φαίνεται ασήμαντο είναι σημαντικό για τους ίδιους.

Να σκύψει πάνω από αυτούς που μας έχουν επιλέξει για να μας εμπιστευτούν την ασφάλιση και εξασφάλιση της ζωής και της περιουσίας τους.

Σε αυτούς δηλαδή που οφείλουμε την σημερινή μας θέση. Που τους οφείλουμε την πρώτη θέση στην Ελληνική Ασφαλιστική αγορά.
Αυτό δεν θα πρέπει να το ξεχνάει κανείς μας.

Ότι οι πελάτες μας είναι ασφαλισμένοι σε μας από επιλογή και όχι από υποχρέωση.

Ότι εμείς έχουμε υποχρέωση απέναντί τους, γιατί αυτοί είναι οι αιμοδότες μας.

Ότι εμείς πρέπει να κρατάμε ψηλά το επίπεδο της εξυπηρέτησης ανεξάρτητα από τις παλινωδίες των διοικούντων.

Από την Διοίκηση το μόνο που θέλουμε είναι η ουσιαστική ενίσχυση των γραμμών που εξυπηρετούν την παραγωγή και υποστηρίζουν τις ζημιές και η ηθική, αν μη τι άλλο, αναγνώριση των προσπαθειών που καταβάλλει η συντριπτική πλειονότητα των εργαζόμενων που προσφέρουν τον καλύτερο τους εαυτό στην μάχη της καθημερινότητας.

Συναδελφικά
Η Σ.Ε.


ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ (1891 - 2011): 120 ΧΡΟΝΙΑ ΔΙΠΛΑ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ