01 Νοε 2005

Αποτελέσματα εννεαμήνου Εταιρίας

Συνάδελφοι,
Παρουσιάστηκαν στο Διοικητικό Συμβούλιο τα αποτελέσματα εννεαμήνου της Εταιρίας μας.
Δυο πρώτες διαπιστώσεις:
- Τα κέρδη προς τους μετόχους πηγαίνουν πολύ καλά.
- Η παραγωγή δεν πηγαίνει καθόλου καλά.
Και καλά τώρα θα ρωτήσει κάποιος: Πως μπορούν να συμβαδίζουν αυτά τα δύο; Δηλαδή πως γίνεται να μην πηγαίνει καλά η παραγωγή, να μην μπαίνουν νέες δουλειές στην Εταιρία, αλλά τα κέρδη να αυξάνονται;
Γίνεται, γίνεται. Τα κέρδη της Εταιρίας μας είναι αποτέλεσμα πολλών παραγόντων:

- Της πώλησης του κτιρίου της Μέρλιν στην Hondos Centers.
- Της αντασφαλιστικής πολιτικής που ακολουθείται με ιδιαίτερα αυξημένη την ιδία κράτηση (Το γεγονός αυτό δίνει σημαντική ώθηση στα κέρδη όσο δεν συμβαίνουν μεγάλες ζημιές, οπότε κλάφτα Χαράλαμπε)
- Της πολύ καλής πορείας του χρηματιστηρίου
Όπως φαίνεται ναι μεν τα κέρδη πηγαίνουν καλά συγκυριακά αυτή την περίοδο, αλλά αν η παραγωγή μας δεν πάρει τ' απάνω της η πορεία της Εταιρίας μπαίνει σε επικίνδυνη περιπέτεια.

Και να πει κανείς ότι το κλήμα είναι στραβό ή τόφαγε ο γάιδαρος;
Όχι,
-         Η Διοίκηση της Εταιρίας είναι ήδη πάνω από ένα χρόνο στη θέση της
-         Η οργανωτική δομή της Διοίκησης (Διευθύνων, 2 Γενικοί, 3 Αναπληρωτές) μας έλεγαν ότι είναι εχέγγυο επιτυχίας
-         Οι αλλαγές στις Διευθύνσεις έχουν ολοκληρωθεί εδώ και καιρό "για να αλλάξουν τα πράγματα"
-         Απεργίες δεν έχουμε
-         Στο νέο κτίριο μπήκαμε (έστω και στριμωγμένα) με όλους τους συναδέλφους να βοηθάνε στην προσπάθεια αυτή
-         Η τράπεζα βάζει λεφτά για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου
-         Λαμπερές μετεγγραφές έγιναν (σεμνά και ταπεινά)
-         Η εθελουσία οδήγησε στην μείωση των εξόδων της Εταιρίας
-         Η Διοίκηση έχει πάντα δίκιο στις αποφάσεις της (όπως άλλωστε πάντα λένε διαχρονικά όλες οι Διοικήσεις)

Τότε τι έχει  "η έρμη παραγωγή και ψοφάει;" Γιατί τα υποκαταστήματα κυνηγάνε τον πελάτη με το ντουφέκι; Γιατί σε λίγο θα ανοίγουμε σαμπάνιες κάθε φορά που κάποιος ασφαλίζει το αυτοκίνητό του σε μας;
- Γιατί οι ακυρώσεις περισσότερο στα αυτοκίνητα και λιγότερο στον Πυρός και στην Ζωή ολοένα και αυξάνονται;
- Γιατί το πολυδιαφημισμένο business plan, που οι μεν διοικούντες το χαρακτήριζαν σαν "ρεαλιστικό" αλλά όλοι οι υπόλοιποι το βλέπαμε σαν εξαιρετικά φιλόδοξο, υπολείπεται τουλάχιστον 10% του στόχου στην πρώτη κιόλας χρονιά της εφαρμογής του, μια χρονιά που μάλιστα συγκρίνεται με την "πεθαμένη" περσινή;
Μήπως είναι πια καιρός να αλλάξουμε πολιτική;
Μήπως είναι καιρός να στραφούμε στον μικρό πελάτη που σήμερα σνομπάρουμε;
Μήπως είναι καιρός τα υποκαταστήματα να ξαναγίνουν το κύτταρο ανάπτυξης της Εταιρίας μας;
Μήπως η Διοίκηση πρέπει να στραφεί και να αξιοποιήσει τους ανθρώπους της Εταιρίας και την εμπειρία που έχουν;
Μήπως η εκπαίδευση θα πρέπει να δώσει περισσότερο βάρος στα νέα παιδιά που είναι το μέλλον της Εταιρίας μας;
Μήπως θα πρέπει να ασχοληθεί η Διοίκηση περισσότερο με τα πράγματα της Εταιρίας και όχι με δημόσιες σχέσεις;
Μήπως θα πρέπει η Διοίκηση να ξαναβάλει τους ανθρώπους πάνω από τους αριθμούς;

Συνάδελφοι,

Το τέλος της χρονιάς πλησιάζει και η Διοίκηση και οι αποφάσεις της θα κριθούν με βάση τα αποτελέσματα και την υλοποίηση των στόχων που η ίδια έβαλε.
Ας ευχηθούμε όλοι μας η σημερινή πορεία της παραγωγής να αναστραφεί.
Και επειδή οι ευχές μόνο δεν έχουν συνήθως αποτέλεσμα, ας δουλέψει ουσιαστικά προς αυτή την κατεύθυνση και η Διοίκηση της Εταιρίας μας.

Συναδελφικά
Η Σ.Ε.

Υ.Γ. Δυστυχώς σήμερα, ενάμιση μήνα μετά την μετεγκατάσταση στην Λ. Συγγρού, οι φόβοι που είχαμε εκφράσει για τους κινδύνους που μπορεί να έκρυβε για τους συναδέλφους η προχειρότητα και η βιασύνη που έγινε η μεταφορά σε ένα ανέτοιμο λειτουργικά κτίριο, έγιναν πραγματικότητα. Σε ένα έκτακτο περιστατικό τραυματισμού συναδέλφου δεν υπήρχε ούτε καν στοιχειώδες φαρμακείο προκειμένου να δοθούν οι πρώτες βοήθειες. Καλά λοιπόν τα σαξόφωνα της υποδοχής αλλά καλύτερη η δημιουργία υποδομών για τους ανθρώπους.