21 Φεβ 2018

Οι στόχοι και οι θέσεις μας

Συνάδελφοι,

Κάθε εκλογική διαδικασία προκαλεί ενδιαφέρουσες συνδηλώσεις στο φαντασιακό του Έλληνα ψηφοφόρου. Αν και το φαινόμενο της αδιαφορίας φαίνεται να παίρνει επικίνδυνες διαστάσεις, σε πολλούς ακόμα εγείρει πάθη, ενώ σε άλλους ερεθίζει την ανάγκη του «ανήκειν» (σε αυτό το έμφυτο αντανακλαστικό απευθύνονται οι παραδοσιακοί υπεύθυνοι «ποιμνιοστασίων» που πασχίζουν με ένα σφύριγμά τους να ευθυγραμμίσουν τους ψηφοφόρους που έχουν από καιρό διαφύγει του ελέγχου τους).

Οι προγραμματικές δηλώσεις δε χαϊδεύουν το μαλακό υπογάστριο του κάθε ψηφοφόρου και τα επιτελεία των παρατάξεων υπερθεματίζουν πάνω στο ποιος είναι πραγματικά ο φορέας που θα πετύχει όλα αυτά που υπόσχεται. Στην προσπάθειά σας, λοιπόν, να προβλέψετε το τι τελικά θα κάνει κάθε παράταξη, προτείνουμε προς διευκόλυνσή σας να δείτε τι έχει ήδη πράξει στο παρελθόν, μιας και οι άνθρωποι δεν αλλάζουμε τόσο εύκολα. Ούτε οι ευαισθησίες μας, ούτε οι προτεραιότητές μας, ούτε οι αξίες μας όσο κι αν κολυμπάμε φιλόδοξα σε κολυμβήθρες-πλυντήρια.

Η Ομάδα Εργαζομένων ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ θα επιχειρήσει να σκιαγραφήσει ποιοτικά τους στόχους της για τα επόμενα χρόνια. Δεν θα επεκταθούμε στις διεκδικήσεις που αυτονόητα συνεπάγεται ένας Σύλλογος Εργαζομένων, αλλά κυρίως θα τονίσουμε τα σημεία εκείνα που θεωρούμε σημαντικά να συγκρατήσετε ανά κατηγορία θεματικών που μας αφορούν.

Σας παρακαλούμε να διαβάσετε με προσοχή τα παρακάτω, ενώ μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για κρίσεις, παρατηρήσεις, σκέψεις, ιδέες ή συμβουλές στο synergasia.syllogos@gmail.com.

Συλλογικές Συμβάσεις (ΕΚΕ, ΕΣΣΕ) & Εργασιακό Περιβάλλον

Η διατήρηση και αναβάθμιση των συλλογικών μας συμβάσεων είναι εκ των ων ουκ άνευ για την επίτευξη του πυρήνα των στόχων της Ομάδας Εργαζομένων ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ που δεν είναι άλλο από ένα ποιοτικό & ασφαλές εργασιακό περιβάλλον.

Από τους τρόπους που μπορούν να συνδράμουν θετικά ως προς αυτόν τον στόχο, στην παρούσα ανακοίνωση σταχυολογούμε τους κάτωθι:

  • προστασία του ωραρίου και,
  • θεσμοθέτηση κινήτρων απόδοσης.

Ως προς το πρώτο, η ελληνική ασφαλιστική αγορά δεν ξεφεύγει από την εικόνα που έχει ο ιδιωτικός τομέας σε όλη τη χώρα. Τα στατιστικά του ΟΟΣΑ δείχνουν ότι οι Έλληνες εργάζονται περισσότερες ώρες από ότι οι υπόλοιποι πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ κατέχουν την 4η θέση παγκοσμίως. Η ισορροπία εργασίας και προσωπικής ζωής έχει διαταραχθεί εδώ και χρόνια με τρόπο που η εξουθένωση του εργαζομένου αποτελεί τον κανόνα. Στα πόστα της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού τοποθετούνται απλώς άνθρωποι αρκούντως κυνικοί χωρίς να περνά από τον νου των μετόχων και των Διοικήσεων η ανάγκη και τα οφέλη της δημιουργίας κουλτούρας παρακίνησης και ικανοποίησης του εργαζομένου. Η δε Εταιρία μας κινείται μέχρι στιγμής μέσα στο όριο της αξιοπρέπειας ως προς το εργασιακό περιβάλλον. Τίποτα όμως δεν είναι δεδομένο για πάντα.

Πέραν, λοιπόν, από τις δράσεις (ή αντιδράσεις) που επιφυλάσσουμε εντός της Εταιρίας, θα συνεργαστούμε με την Ομοσπονδία Ασφαλιστικών Συλλόγων Ελλάδος ώστε να κινηθεί ανάλογα προς την κατεύθυνση της προστασίας όλων των συναδέλφων ασφαλιστικών υπαλλήλων που στενάζουν υπό τη δαμόκλειο σπάθη των αδύναμων συλλόγων εργαζομένων και του φόβου.

Ως προς το δεύτερο, κρίνουμε ότι πρέπει να δράσουμε υπέρ της ανεξαρτητοποίησης της μισθολογικής αύξησης από την ανάληψη θέσης ευθύνης, καθώς αναγνωρίζουμε ότι μπορεί κάποιος να είναι αποδοτικότατος και αφοσιωμένος υπάλληλος χωρίς ωστόσο να έχει τις απαραίτητες δεξιότητες διοίκησης ανθρώπων ή να μην επιθυμεί περισσότερες ευθύνες. Είναι άδικο να μην επικροτείς μισθολογικά τον καλό υπάλληλο, αλλά και άδικο να δίνεις δυνατότητες διοίκησης σε ανθρώπους που δεν έχουν τις σχετικές δεξιότητες ή, ενδεχομένως, να μην έχουν περισσότερες φιλοδοξίες. Οι καλοί στρατιώτες δεν ανταμείβονται (μόνο) γινόμενοι στρατηγοί.

Ένα μείγμα πολιτικών μπορεί και πρέπει να λάβει χώρα: επαναφορά-επαναλειτουργία του λεγόμενου «δικαιώματος υπογραφής» με το ανάλογο μισθολογικό επίδομα και ένα (ομαδικό και/ή ατομικό) bonus επίδοσης (μετρητά, κουπόνια κ.α.) αποτελούν κινήσεις που μπορούν να συμβάλλουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Θα ήταν σημαντική παράλειψη να μην αναφέρουμε ότι δεν μπορεί να οριστεί κανένα κίνητρο απόδοσης όταν ολόκληρες Διευθύνσεις δεν έχουν δομημένο οργανόγραμμα. Στην περίπτωση αυτή όχι μόνο δεν υπάρχει σύστημα και άρα προοπτική ανέλιξης που αποτελεί το κύριο μέσο παροχής κίνητρου απόδοσης, αλλά και οργανωτικό χάος

Παράλληλα με τα παραπάνω, επιμένουμε στην επιδίωξή μας για αλλαγή του τρόπου αξιολόγησης των εργαζομένων στη βάση της μεθόδου 360º όπου ο καθένας κρίνεται από προϊσταμένους, υφισταμένους αλλά και ομόβαθμους (ίσως και πελάτες-συνεργάτες). Το σύστημα αυτό δεν εξασφαλίζει πλήρη αντικειμενικότητα, όπως και κανένα σύστημα αξιολόγησης. Παρά, ωστόσο, τις αδυναμίες που βιβλιογραφικά αποδίδονται στην εν λόγω μεθοδολογία, έχουμε την αίσθηση ότι θα αποτελεί ένα ορόσημο για την εσωτερική αντίληψη περί δικαιοσύνης.

Καταστήματα

Οι πρωτοβουλίες που έλαβε ο Σύλλογος το προηγούμενο διάστημα καρποφόρησαν εν μέρει. Οι εξελίξεις σχετικά με την πώληση της Εταιρίας επισκίασαν κάθε άλλη διεκδίκηση και έκαναν τη Διοίκηση περί άλλα να τυρβάζει προβληματισμένη για το δικό της μέλλον.

Η θέση μας είναι ξεκάθαρη: καμιά απώλεια θέσης εργασίας. Δεν είναι δυνατόν εκεί που άλλες εταιρίες πανηγυρίζουν ότι άνοιξαν υποκατάστημα στην τάδε πόλη, η Εθνική να παραμελεί αυτά που έχει. Βρείτε το λάθος…

  • Αύξηση των αρμοδιοτήτων των καταστημάτων με τις συνεπαγόμενες προσβάσεις στις ηλεκτρονικές εφαρμογές της Εταιρίας.

Αν με 280 χιλ. οχήματα η εξυπηρέτηση της Εταιρίας υπολείπεται του απαιτητού, τότε τι θα γίνει εάν ευοδωθούν τα σχέδια για διπλασιασμό του στόλου των ασφαλιζόμενων οχημάτων; Γιατί ενώ υπάρχουν χιλιάδες αιτήσεις που περιμένουν να γίνουν συμβόλαια στον Κλάδο Ατομικών Ζωής δεν δίνεται η δυνατότητα με συγκεκριμένους κανόνες μέρος αυτών να καταχωρούνται από τα καταστήματα;

  • Υποστήριξη της επικοινωνίας των συναδέλφων των καταστημάτων με τα κεντρικά.

Η αναποτελεσματική συνεργασία των καταστημάτων με τις κεντρικές υπηρεσίες αδυνατίζει το κύρος των συναδέλφων. Δεν μπορούν να χάνονται ευκαιρίες για άριστη εξυπηρέτηση των πελατών και συνεργατών μας, με συνέπεια την απώλεια της αμεσότητας και της αξιοπιστίας που θέλουμε να χαρακτηρίζει την εταιρεία μας.

  • Ανάπτυξη Πωλήσεων

Κομβικό σημείο για την προώθηση των εργασιών της Εταιρίας αποτελεί η αξιοποίηση των καταστημάτων. Δεν νοείται το 85% της παραγωγής Κλάδου Ζωής να είναι από την Αττική. Στην κατεύθυνση αυτή προτείνουμε την υλοποίηση σεμιναρίων τόσο στην έδρα όσο και στην περιφέρεια με στόχο την εκπαίδευση των συναδέλφων στα νέα προϊόντα της εταιρίας αλλά και σε τεχνικές πωλήσεων.

  • Θέσπιση διαδικασίας ανατροφοδότησης των Κλάδων

Οι συνάδελφοι των καταστημάτων έρχονται σε καθημερινή επαφή με την Αγορά, τους συνεργάτες και τους πελάτες μας. Αποτελούν άμεσους παρατηρητές της παρουσίας των άλλων εταιριών και κυρίως γνώστες των αναγκών των πελατών μας. Από αυτούς η Εταιρία πρέπει να περιμένει πολλά ως προς την υποβολή σκέψεων και ιδεών που να αφορούν τη βελτίωση των προϊόντων ή των διαδικασιών. Η δημιουργία θεσπισμένου διαύλου ανατροφοδότησης θα είναι ευεργετική για την Εταιρία (αυτό μπορεί να επεκταθεί και στην έδρα). Η δικαιολογημένη λογική «τρέχα γύρευε ποιος θα με ακούσει από την Αθήνα» πρέπει να αντιστραφεί.

Η Εταιρία μας οφείλει να βελτιώσει την εμπειρία του πελάτη από την «είσοδο» έως την «έξοδό» του. Σε αυτή την κατεύθυνση πρωταγωνιστικό ρόλο θα παίξουν τα καταστήματα.

Καινοτομία

Αφού έχουμε αναφερθεί στο προσωπικό της Εταιρίας, τόσο στην Έδρα όσο και στα Καταστήματα, θέλουμε να τονίσουμε τον δημιουργικό ρόλο που μπορεί να παίξουν αυτοί στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον. Ένα περιβάλλον που η καινοτομία σε όρους τεχνολογίας, μάρκετινγκ, προϊόντων κ.α. είναι στο επίκεντρο και αυτή θα ορίσει τους ηγέτες του αύριο.

Πιστεύουμε, λοιπόν, ότι θα είναι προς όφελος της Εταιρίας μας να θεσμοθετήσει διαδικασία επιβράβευσης των εργαζομένων που καταθέτουν γραπτές προτάσεις προς την Εταιρία. Προτάσεις που αφορούν τόσο ζητήματα ανταγωνισμού, αλλά και καθημερινής οργάνωσης της εργασίας τόσο της δικής τους, όσο και των διαμεσολαβητών. Η πρόταση αυτή, ωστόσο, μπορεί να επεκταθεί και για το σύνολο των εργαζομένων καθώς ρίχνει γροθιά στην κατεστημένη αντίληψη του «δεν μετράνε αυτά» ή «και ποιος να σε ακούσει».

Με την ευκαιρία να επαναλάβουμε, κι ας γίνουμε κουραστικοί, ότι  τα καταστήματα της Εταιρίας (του κεντρικού καταστήματος περιλαμβανομένου) έχουν ένα μεγάλο προτέρημα: έρχονται σε επαφή με τον διαμεσολαβητή και τον πελάτη, μαθαίνουν τον ανταγωνισμό στον δρόμο, αφουγκράζονται την Αγορά όντας μες την αγορά κι όχι σε επίπεδο Τιμολογίων και Όρων και Business Plan. Ας αξιοποιήσουμε τη συσσωρευμένη εμπειρία των στελεχών μας στρώνοντας τον δρόμο προς καινοτόμες ιδέες.

Συνάδελφοι μέσω ICAP

Η θέση της Ομάδας Εργαζομένων ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ για το θέμα αυτό εδράζεται τόσο στην αρχή της κοινωνικής δικαιοσύνης, όσο και κοινού συμφέροντος αυτών που εργάζονται στην Εταιρεία: στην Εθνική Ασφαλιστική δεν πρέπει να υπάρχουν παρά μία μόνο κατηγορία εργαζομένων! Κανένας «επενοικιαζόμενος»! Αυτό περνά μέσα από την ενσωμάτωσή τους στο κύριο υπαλληλικό προσωπικό με τρόπο που να εξασφαλίζει το δίκαιο για όλους και το αξιοπρεπές.

Ως προς τη διάσταση της δικαιοσύνης, νομίζουμε ότι κανείς δεν θα διαφωνήσει στο ότι είναι άδικο δύο εργαζόμενοι που επιτελούν το ίδιο έργο να πληρώνονται διαφορετικό μισθό και να έχουν εντελώς διαφορετικά δικαιώματα. Και μάλιστα αυτό να συμβαίνει επί δεκαετία, σε πολλές περιπτώσεις. Η κατάσταση αυτή συνιστά εκμετάλλευση για τους συναδέλφους μέσω ICAP και αυτό δεν είναι κάτι που μπορεί να αφήσει τους υπόλοιπους εργαζόμενους της Εθνικής Ασφαλιστικής να νιώθουν άνετα.

Ως προς τη διάσταση του συμφέροντος, η ύπαρξη μίας και μόνο κατηγορίας εργαζομένων συνεπάγεται αναμφισβήτητο όφελος και για τους υπαλλήλους με σύμβαση εξαρτημένης εργασίας, αυτούς που καθημερινά λέμε «μόνιμους». Το κυριότερο όφελος προέρχεται από το γεγονός ότι η ύπαρξη πιο φθηνού προσωπικού και με μηδαμινά εργασιακά δικαιώματα συνιστά μια μόνιμη απειλή για όλες τις διεκδικήσεις που έχει ο εργαζόμενος κόσμος.

Επίσης, κατ’ αναλογία με τη γήρανση της χώρας, έτσι και το προσωπικό της Εταιρίας δυστυχώς μεγαλώνει ηλικιακά. Ακόμη και αν διατηρούμαστε ακμαίοι, ευθυτενείς και ρωμαλέοι, οι εισφορές στα ταμεία, ομαδικά ασφαλιστήρια κοκ θα περιορίζονται όσο δεν προστίθενται νέες εισφορές στον κουμπαρά τους. Δυστυχώς, η μαθηματική λογική πίσω από αυτόν τον συλλογισμό είναι αδήριτη.

Εν κατακλείδι, είναι ευτυχές το γεγονός ότι στο τέλος της ημέρας η πρωτοβουλία της Ομάδας Εργαζομένων ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ έφερε όλες τις παρατάξεις να δεσμεύονται ότι θα στηρίξουν τα παραπάνω, ακόμη και αυτές που ασθμαίνοντας και εξ ανάγκης (ενόψει των εκλογών) σέρνονται σε αυτή τη συμφωνία.

Συνάδελφοι,

Παρακολουθούμε το 21ο επεισόδιο της δεύτερης σεζόν της κωμικοτραγικής σειράς «Πώληση της Εθνικής Ασφαλιστικής» με τραγικούς ήρωες τον Διοικητή της ΕΤΕ, της ΤτΕ και τον ΥΠΟΙΚ απ’ τους οποίους περιμένουμε την ακύρωση της διαδικασίας. Έχοντας ανοιχτά όλα τα σενάρια, σε αυτές τις εκλογές…

Συμμετέχουμε, Επιλέγουμε, Συνεργαζόμαστε, Κερδίζουμε.

Ομάδα Εργαζομένων «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ»

Βαλαβάνος Παναγιώτης

Κολέτσος Μιχάλης

Κουβαρδάς Γιώργος

Μαραγκάκη Μαρία

Μπόγρης Γεράσιμος

Νασούφης Γιάννης

Παπουτσή Πέπη

Ρωμανόσογλου Χρήστος

Σελλής Νικόλαος

Σπυρόπουλος Αποστόλης

Τζανετής Απόστολος

Τοπιντζής Αλέξανδρος

Τσάλτας Γεράσιμος

Τσουκαλάς Μάνος

ΥΓ: Συνεχίζουμε να πιστεύουμε ότι η ενότητα του Συλλόγου δεν πρέπει να πληγεί από αυτό το μικρό διάστημα προεκλογικής έξαρσης. Δεν επιθυμούμε και δεν οφείλουμε να αναλωθούμε σε «απαντήσεις» προς λασπολογικές προκλήσεις, αλλά εάν χρειαστεί θα το πράξουμε. Η βέλτιστη πρακτική για εμάς είναι οι ξεκάθαρες προτάσεις και δεσμεύσεις απέναντι στους συναδέλφους μας. Για όσους δεν κατάλαβαν, σας παραπέμπουμε στην πρώτη παράγραφο αυτής της ανακοίνωσης.